Kuřecí stehna s bazalkou a smetanou v pomalém hrnci

Receptů na kuřecí maso není nikdy dost. Dnes jsem zkusila využít bazalku, kterou mám moc ráda a bylo to příjemné překvapení. V kombinaci se smetanou a bramborovými noky to byla lahoda. A hlavně, příprava nezabere víc jak 10 minut.

4 kuřecí stehna
200 ml smetany (stačí 12%)
1 cibule
máslo
bazalka (čerstvá nebo sušená)
sůl
pepř
150 - 200 ml vody

Nejdříve si najemno nakrájíme cibuli, kterou dáme rovnou na dno pomalého hrnce. Poté si připravíme kuřecí maso, které osolíme a opepříme a dáme ho k cibuli. Poctivě maso z obou stran posypeme bazalkou, přidáme 2 malé kousky másla a podlijeme vodou (množství si upravte dle potřeby), některé maso ještě pustí vodu. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 5-5,5h nebo na II. stupeň na 3,5h. Ke konci vaření vyndáme maso, přilijeme smetanu a necháme prohřát. Omáčku rozmixujeme, aby v ní nebyly kousky cibule. Omáčku už jsem ničím nezahušťovala, ale pokud se vám bude zdát moc tekutá, rozmíchejte trochu mouky s vodou a nechte ji v omáčce povařit. Poté vložte maso zpět do hrnce, aby se v omáčce prohřálo. Podáváme s bramborovými noky, těstovinami nebo rýží.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4 porce
- pokud máte sušenou bazalku, nešetřete jí, ať je omáčka pěkně bylinková
- dle potřeby použijte mouku či solamyl na zahuštění

POSTUP PŘÍRPAVY:


Komentáře

  1. Dnes jsme zkouseli a moc jsme si pochutnali. Pouzila jsem susenou bazalku a nesetrila jsem :) omacka byla vynikajici. Dekuju za inspiraci. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paráda, Péťo ;-) Jsem ráda, že chutnalo. Čím víc bazalky, tím líp :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky