Kuře v pivní omáčce v pomalém hrnci

Receptů na kuře není nikdy dost :-) Dneska to byl naprostý krok do neznáma, pivní omáčka ale vyšla skvěle a moc jsme si pochutnali. Množství tekutin jsem upravovala v průběhu, záleží na tom, kolik chcete mít omáčky a jak hodně chcete zahušťovat. Já použila zdravější variantu zahuštění, a to lžíci ovesných vloček. Ani v omáčce nebyly chutnat a bylo to vynikající :-)

4 kuřecí čtvrtky nebo stehna
3 cibule
3 stroužky česneku
200 ml světlého piva
olej
kečup
koření gyros
bílý pepř
sůl
1/2 lžičky octa
ovesné vločky na zahuštění
rýže na přílohu

Na dno pomalého hrnce vložíme nakrájenou cibuli. Poté si vyrobíme marinádu. Potřebujeme na ni 6 lžic oleje, 2 lžíce světlého piva, 1 lžička bílého nebo černého pepře, 1 lžička soli, 2 stroužky česneku, 1 lžíce kečupu, 1 lžička gyrosu, půlka nakrájené cibule. Marinádou potřeme maso po obou stranách a necháme ideálně několik hodin v pomalém hrnci, kde už máme cibuli, marinovat.  (Není to ale nutné). Poté přilijeme 2 dcl piva smíchané se 4 lžícemi kečupu a 1/2 lžící octa. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 6h nebo na II. stupeň na 4h. Pokud je potřeba, zahustíme lžící vloček. Jakmile je maso měkké, podáváme s rýží.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 3-4 porce
- do hrnce už není nutné přilévat žádnou jinou tekutinu
- s octem opatrně. Zdá se v receptu divný, ale dodá sósu správnou chuť
- čím déle budete maso marinovat, tím lépe

POSTUP PŘÍPRAVY:

Komentáře

  1. Je to celkem dobrý. Chutná to trochu jak indické BUTTER CHICKEN. Dala jsem víc piva, cibule i česneku. Neměla jsem gyros, tak jsem dala kebab a adžiku.. Nakonci jsem rozmixovala. Ocet mi tam vadil, tak jsem přidala cukr a trochu smetany.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky