Marinovaná vepřová žebírka v pomalém hrnci

Když se řeknou žebírka, hned se mi vybaví pivo, křen a chleba. Tak jsem je dnes vyzkoušela v PH a bylo to milé překvapení. Doma jsme totiž žebírka nikdy nedělali, ani nevím proč. V různých pořadech se o nich mluví ale čím dál častěji, tak jsem je chtěla zkusit. A nebylo to zklamání. Pomaláček je prostě k nezaplacení!!! Žádné hlídání trouby. Udělal i kůrčičku a moc jsme si pochutnali.


600 g vepřových žeber
3 stroužky česneku
2 PL oleje
1 PL plnotučné hořčice
1 PL worchestru
1 PL kečupu
1 lžička koření "steak 7 pepřů"
trochu másla
špetka soli

Nejdříve si připravíme marinádu. Smícháme všechny uvedené suroviny, česnek rozmačkáme a promícháme vše až je směs hladká. Omytá žebra důkladně směsí potřeme a necháme marinovat alespoň 24 hodin. Poté žebra vložíme do pomalého hrnce, nepodléváme, přidáme 2 malé kousíčky másla a zapneme ho na I. stupeň na 6-7h nebo na 4-5h (já pomalila na 4h na II. stupeň). Jakmile je maso měkké, podáváme s křenem, hořčicí a s čerstvým chlebem. Pokud chcete pořádnou kůrčičku, doporučuji dopéct půl hodiny v troubě, mně ale kůrku udělal i samotný pomalý hrnec. Dobrou chuť.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 2 porce
- čím déle budete marinovat, tím lépe!
- doporučuji vyzkoušet a případně dělat z většího množství masa
- dobrou přílohou jsou i opékané brambory

POSTUP PŘÍPRAVY:

Komentáře

  1. Muj prvni obed pripraveny v pomalem hrnci. Vynikajici! Maso se uplne rozpadalo. Pridala jsem vic vody, jeste nemam odhad, takze hrnec vyprodukoval zaklad skvele omacky, kterou jsem rocnim mixerem upravila do kremove podoby. Podavali jsme se stouchanymi bramborami. Dekuju za inspiraci. Petra :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky