Kuřecí závitky plněné rajčaty a mozzarellou v pomalém hrnci

Dnes přišlo na řadu kuřecí maso, tak jsem dlouho přemýšlela co s ním. Sušenými rajčaty už jsem závitky plnila, dle tohoto receptu, tak jsem tentokrát zkusila čerstvé rajče a mozzarellu. A byla jsem zvědavá, jak vše dopadne. Nakonec bylo maso krásně šťavnaté a s bramborovou kaší šlo skvěle dohromady. Nechte si chutnat :-)

4 kuřecí prsa
1 větší rajče
1 mozzarella
1 cibule
3 stroužky česneku
sůl
pepř
olivový olej (ideálně s kořením oregano)
koření na kuře (já mám přímo z Řecka výbornou bylinnou směs)
oregano
voda
brambory na přílohu

Nejdříve nakrájíme cibuli na kostičky a přidáme nakrájenou půlku rajčete nebo i celé, alespoň sós pěkně oživí. Poté jemně naklepeme omytá kuřecí prsa, z obou stran osolíme a trochu opepříme. Plátky posypeme bylinkovým kořením a poklademe trochou nakrájeného rajčete, kouskem mozzraelly a několika plátky česneku. Maso ještě před zabalením zakápneme kapkou olivového oleje a poté zabalíme. Takto připravené závitky dáme k cibuli v pomalém hrnci, zvenku trochu zakápneme olivovým olejem, posypeme nakrájenými plátky česneku a posypeme oreganem. Já nechala maso takto "marinovat" do večera, kdy jsem spouštěla pomalý hrnec. Vše podlijeme trochou vody, aby byla cibule ponořená a zapneme pomalý hrnec na I. stupeň na 6-7h nebo na II. stupeň na 4-5h (já pomalila na I. stupeň 5h, maso ne a ne změknout). Jakmile je maso měkké, dle potřeby dochutíme a podáváme s opečenými brambory nebo bramborovou kaší.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4 porce
na plnění 4 závitků stačí půlka rajčete a 1 mozarella
- POZOR na větší množství česneku, ať nepřebije chuť kuřete
- k příloze využijte skvělý sós, který vznikne pod masem
- náplň můžete "vytunit" ještě třeba parmskou šunkou či olivou
- vhodnou přílohou může být i rýže nebo kuskus

POSTUP PŘÍPRAVY:

Komentáře

  1. Ahoj, já mám už asi 3 roky stejný PH CrockPot a nemůžu si ho vynachválit, je to suprový pomocník do kuchyně a ušetří spoustu času při vaření! Díky za inspiraci, je tu už velké množství výborných receptů...jen tak dál! :-) Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím Jani :-) Jsem ráda, že se recepty líbí. Pomalý hrnec je velký pomocník, už si bez něj nedokážu vaření skoro představit :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky