Žebírka v pomalém hrnci

Žebírka jsem jedla ve svém životě snad jen 4x. Při posezení u piva, na silvestra, při párty u kamarádů a v mém prvním receptu. Dnes jsem je chtěla vyzkoušet zase jinak, takže jsem dala den před tím do marinády vše, co jsem v lednici našla a měli jsme k večeři výborná marinovaná žebírka. Žebra jsem měla naložená od včerejška, takže chuť byla pěkně výrazná. Dobrota to byla ;-) Poměry surovin je samozřejmě nutné upravit dle situace.

600 g vepřových žeber
3 stroužky česneku
1 cibule
2 PL grilovací hořčice
1 PL kečupu
2 PL oleje
1 ČL medu
1 ČL sojové omáčky
sůl
pepř
PL (polévková lžíce)
ČL (čajová lžička)
Doba přípravy: 20 minut

Maso pořádně osolíme a poté si vyrobíme marinádu. Dáme do ní vše kromě cibule, kterou nakrájíme zvlášť, na měsíčky. Poměry surovin na marinádu jsou uvedeny výše v receptu. Vše smícháme do hladké konzistence, do marinády můžeme přidat ještě trochu soli, i když už jsme maso solili - žebra ji potřebují ;-) Maso necháme ideálně přes noc odležet. (Pokud spěcháte, tento krok samozřejmě není nutný). Žebra poté dáme do pomalého hrnce, přidáme pokrájenou cibuli a podlijeme je troškou vody, jen maličko, ať neplavou ve vodě, ale "pečou" se. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 7-8h nebo na II. stupeň na 4,5-5h (já pomalila 5h na II. stupeň a maso bylo krásně akorát), ani jsem nedávala žebra do trouby. Pokud je potřeba, v průběhu dolijeme trošku vody na sós, ale maso si pustí dost své šťávy - záleží na jeho kvalitě... Podáváme s čerstvým chlebem. Dobrou chuť.


Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 3-4 porce
- koření a poměry surovin na marinádu můžete použít i jiné
- solí nešetřete - žebírka jí hodně do sebe natáhnou, ale zase to nepřežeňte...


POSTUP PŘÍPRAVY:
















































Komentáře

Oblíbené příspěvky